Fotoradionice za mladeIzložbe fotografija mladihDržavno natjecanje u fotografijiMeđunarodni fotografski doživljaj baštineProgrami za voditelje
Natječaji za mladeOstali natječaji
Izložbe u Umjetničkom paviljonu u ZagrebuHrvatska fotografija 2007.Hrvatska fotografija 2008.Hrvatska fotografija 2009.Tematske izložbeMeđunarodna izložba dječjeg likovnog stvaralaštva Lidice
Publikacije iz provedenih programa za mladeBiblioteka Hrvatski fotografiKatalozi natječajnih izložabaKatalozi tematskih izložaba
O savezuUstrojČlaniceNagrade i priznanjaDokumenti SavezaFIAPKontaktLinkovi


Izložbe u Umjetničkom paviljonu u ZagrebuHrvatska fotografija 2007.Hrvatska fotografija 2008.Hrvatska fotografija 2009.Tematske izložbeMeđunarodna izložba dječjeg likovnog stvaralaštva Lidice

Hrvatska fotografija 2007.

Nakon niza godina, Hrvatski foto savez je obnovio nacionalnu izložbu fotografskog stvaralaštva zasnovanu na načelima javnosti natječaja, transparentnosti, anonimnosti i stručnosti selekcije, te otvorenosti, kako svim generacijama, tako i svim modusima izražavanja koje nudi suvremena tehnologija fotografskog medija. Kao i nekad, svrha manifestacije uvid je u nacionalni status fotografije uzimajući u obzir kako najširu bazu zaljubljenika u medij, tako i rad njihovih udruga. Cilj manifestacije je središnjom godišnjom izložbom Saveza na osnovu što viših kriterija izdvojiti i potaknuti kvalitetan izraz kao najšire mjerilo fotografskog stvaralaštva u nacionalnoj bazi, te joj istovremeno nametnuti nepristrane standarde internog rangiranja. 

Organizatori su svjesni kako se ovako visok cilj ne postiže jednom izložbom. Po načelu realistične politike malih koraka za ostvarenje cilja potreban je neprekidan i uporan rad, pa bi se ova izložba mogla shvatiti i kao prva u predstojećem nizu godišnjih nacionalnih izložbi te kao pokušaj uspostave funkcionalnog modela manifestacije koji će se u vremenu i po stečenom iskustvu unapređivati i usavršavati. Ovu izložbu organiziranu u suradnji s riječkim klubom Color za prostor Državnog arhiva u Rijeci, po prispjelim radovima selektirao je pažljivo procijenjen i izbalansiran tročlani, ravnopravni žiri u sastavu: predsjednik HFS Ivica Nikolac koji se fotografijom bavi preko trideset godina, renomirani riječki fotograf Istog Žorž, te povjesničar umjetnosti i ravnatelj Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Branko Franceschi. Žiri je imao zadatak da u kratkom vremenu između 1850 radova u autorstvu 364 fotografa, a držeći se isključivo kriterija kvalitete, izabere radove za izložbu, te dodijeli predviđene nagrade i pohvale. 

Odluke ovog, kao i svakog drugog žirija, zacijelo će potaknuti brojne i žučljive rasprave unutar Saveza što će u svrhu što preciznijeg profiliranja manifestacije uspostaviti konstruktivan i dobrodošao dijalog o njenim kriterijima i metodama. Sve strane predstojećeg dijaloga trebaju biti svjesne da je riječ o tek jednoj u nizu izložbi, te da će svaki novi žiri svojim odlukama doprinositi da se što preciznije označe gabariti kvalitete neprofesijske fotografije na nacionalnom planu. Daleko važnije od odluka žirija su činjenice da je već prvi natječaj naišao na velik odaziv i time potvrdio pretpostavke o potrebi manifestacije revijalnog tipa i nacionalnog značaja. U prilog tomu ide i prijava autora iz 25 udruga članica Saveza te čak 82 autora u dobi mlađoj od 21 godine. Kao i uvijek, o samom članstvu ovisi u kojoj će mjeri odluke žirija shvatiti kao poticaj za što širu i kvalitetniju prisutnost njihovog stvaralaštva u javnosti, a koliko kao razlog zatvaranja u samozadovoljnu izolaciju. 

Kao člana žirija i povjesničara umjetnosti, zapala me je dužnost artikulirati dojam koji je prijavljeni materijal ostavio na članove ocjenjivačkog tijela. 

Pristigli radovi očekivano su predstavili raznovrstan repertoar. Motivi uključuju širok dijapazon, počevši od onih tradicionalnih poput pejzaža, akta, veduta, mrtvih priroda ili portreta, pa sve do digitalno konstruiranih kolaža, a tehnički proces od klasične crno-bijele i kolor fotografije do njihovih suvremenih, digitalno manipuliranih inačica. Očita je i snažno primjetna mješavina utjecaja nastala fuzijom umjetničke i komercijalne fotografije koja obilježava mainstream estetiku svjetske produkcije, a unutar čijih se gabarita kreće apsolutna većina pristiglih radova. I dok se za eksperimentiranje ili konceptualno promišljanje medija može u najboljem slučaju izjaviti da su u ovogodišnjoj selekciji bili sporadični, otklon ka naglašavanju likovnih elemenata fotografije pomoću širokog repertoara tehničkih zahvata u svijesti velikog broja autora očito se izjednačuje s umjetničkim dojmom na štetu brzog, dokumentarističkog pristupa kojeg uvriježeno povezujemo s fotografskim medijem. Naposljetku, premda ne ciljano, nagrađeni i pohvaljeni radovi predstavljaju upravo ove široko naznačene dominante odnosa prema mediju na nacionalnoj razini. Po njima se hrvatski fotografi uklapaju u prevladavajuće globalne trendove, osim što se među njima nije pojavio niti jedan predstavnik nove i intrigantne estetike po kojoj neki od najmarkantnijih majstora poput pariškog Opatijca Franka Horvatha iz digitaliziranih baza svojih arhiva sklapaju nadrealne virtualne kompozicije.

 

Branko Franceschi

 

 

 




Fotoradionice ZAGREB IZA

Zagreb, Vinogradska 14

Pokladni običaji Cetinske krajine
Izložba ´Međunarodni fotografski doživljaj baštine 2017.´

Rovinj, Photo Art Gallery Batana, Trg brodogradilišta 2; otvorenje 28. listopada 2017.

Izložba fotografija ´Tragom Petra Hektorovića´

Muzej vučedolske kulture, Vukovar; otvorenje: petak 1. rujna 2017. u 18 sati